Xerrades

Tertúlia virtual amb Athena i graduats en Primaria i Pedagogia de la URV

El dimecres dia 1 de Juliol hem pogut gaudir d’una tertúlia organitzada per la nostra associació, juntament amb  estudiants de Grau de Primaria i Pedagogia de la URV, que han fet els seus treballs finals de Grau (TFG), sobre Altes Capacitats.

Els estudiants que han participat a la tertulia han estat:

  • David Sanz, Graduat en Primaria “L’alumnat amb Altes Capacitats no té motivació vers l’Aprenentatge”
  • Marta Miró, Graduada en Pedagogia “ L’altra cara de les Altes Capacitats. Proposta de protocol d’actuació pels Docents per la Detecció Temprana”
  • Beatriz Uceda, Graduada en Primaria “La Regulació Emocional en Nens i Nenes amb Altes Capacitats”
  • Aida Jiménez, graduada en Primaria “ L’acceleració de curs com a mesura per l’alumnat Superdotat”

Durant la tertúlia, els estudiants ens han presentat els seus treballs, exposant les motivacions i interès vers la temàtica, els resultats del seu estudi i les conclusions.

En els seus estudis, han recollit dades amb mostres i població de mestres, alumnat amb Altes Capacitats, famílies i també professionals experts en detecció i intervenció en AACC.

Les conclusions dels seus estudis han estat enriquidores i molt motivadores per seguir treballant pel nostre col·lectiu així com per fer-lo més visible sobretot en àmbit educatiu i social.

Les conclusions a les quals han arribat els estudiants han estat:

  • Manca de formació per part del professorat
  • Els estudiants troben a faltar formació específica en AACC, tant al llarg de la carrera com a les mencions.
  • Un alumne ric intel·lectualment i en capacitats pot enriquir tot el grup classe, cal aprofitar les sinèrgies.
  • Hi ha progressos en atenció i detecció però encara falta molt de camí a fer.
  • Les AACC s’han  d’entendre per poder atendre.
  • Els nens i nenes mostren dificultats per regular les seves emocions de forma molt general. Necessiten també ajuda en aquesta aspecte
  • Manca de materials i recursos de qualitat a les escoles per atendre el col·lectiu

I les aportacions que ells han considerat interessants han estat:

  • Que escoles i instituts tinguin en plantilla professionals fixes específics en atenció a la diversitat així com pedagogs i psicopedagogs que vetllin per la formació i assessorament a mestres sobre aquests i altres col·lectius.
  • Oferta de formació gratuïta per al professorat en AACC.
  • Cal investigar més sobre les AACC i les capacitats cognitives en general.
  • Establir projectes específics per alumnat amb AACC, com aules d’excel·lència o projectes interdisciplinaris i internivells.

Tots els participants han trobat enriquidor entendre i visualitzar les conclusions dels treballs i poder compartir tota la informacio.

Agraïm a tots els participants la seva assitencia.